zaterdag 5 maart 2011

Algemene reflectie over de 1e week: geluid


MEZELF
-Ook ik heb deze week veel bijgeleerd: hoe je moet werken met moviemakers ik heb alle filmpjes en foto’s die de kls hebben gemaakt samen gezet en bij de foto’s er ook een leuk muziekje bij gezet. Jammer genoeg krijg ik dit niet op de blog.

 -Ik zou ook graag enkele video's erop willen zetten maar dit is me nog niet gelukt.
Ik denk dat dit komt omdat deze bestanden te groot zijn, ik zou eens moeten na gaan hoe je deze bestanden kunt verkleinen, misschien dat ze er dan wel op gaan.
-Ik heb niet meer geprobeerd of ik de camera of laptop op de TV krijg aangesloten. Maar met de juiste kabels moet dit lukken!
-Wat ik wel jammer vond was dat de overheadprojector niet werkte, dit ga ik zeker volgende week eens uitproberen!
-Ik ga als de kls "het geluid moeten raden" dit noteren en proberen uit te tekenen. Zo is dit ook visueel duidelijk.


KLS
-Ik ben van de kls onder de indruk hoe vlug ze weg zijn met al de verschillende apparatuur !!
 Ook het zoeken van geluiden,al dan niet met de koffer, en het opnemen er van ging vrij vlot.
-De kls zijn nog altijd geïnteresseerd in de mediahoek, zeker de jongens deze vragen ze telkens achter 'Juf, mag ik bij jouw'
-Ik heb gemerkt dat sommige kls nog niet genoeg geëxperimenteerd hebben, zeker de 4-jarigen niet. Deze waren nog niet echt geïnteresseerd in het opnemen, maar meer naar het beluisteren van hun eigen stem.

-Wat zeker en vast een geslaagde activiteit was de geluiden tocht. Dit heb ik met 2 groepjes gedaan. Jammer dat ik niet meer tijd had om dit met meerdere groepjes te doen. Volgens mij viel het tekenen ook in de smaak, maar dit was niet zo een makkelijke opdracht, toch hadden ze mooie geluiden uitgetekend. Waar ik wel op moet letten bij de geluidentocht, is de kls echt te laten focussen op het geluid dat ze hebben opgenomen. (ZENmoment) ze leren gericht/kritisch luisteren.
Maar mijn doel was tijdens deze act. leren opnemen en niet echt het 'leren' luisteren, dus in die opzicht is het wel geslaagd.
-de volgende weken bij het 'raden van het geluid' niet enkel nagaan wat het geluid is. Maar ook focussen op het geluid.
Hiermee bedoel ik: is het een hard/ zacht, luid/stil, lang/kort, gek/ rustig, blij/droevig,... (gericht of kritisch luisteren naar geluiden)
-De kls nemen 2 dictafoons mee, zodat iedereen is een geluidje kan opnemen. Je merkt dat sommige kls vol ongeduld zitten te wachten. DIT WAS EEN IDEE VAN DE KLS ZELF !!!
Waar ik wel op moet letten is dat ik tijdens de middag of speeltijd de opgenomen geluiden op computer zet!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten