zondag 13 maart 2011

weekschema: week 2: film: ma tot woensdag (deel 1)

WEEKSCHEMA AUDIO-VISUEEL WERKEN
Belangstellingscentrum: ridders,prinsessen en kastelen (invalshoek geluid/beeld/film)
SAMEN MET DE KLS EEN FILM MAKEN:Ridder Rikki
dagindeling
maandag:14/03/2011 deelthema: brainstorm: script(verhaal bedenken+ titel)
opstart: het draaiboek
dinsdag: 15/03/2011  deelthema: draaiboek+ uittekenen van de scènes.  (storyboard)

woensdag: 16/03/2011   deelthema:
materiaal en decor bespreken + wat en hoe maken
8u45
































10u10





8.45-9.45: TURNEN
-uittesten of laptop op TV gaat
-uittesten of je de camera krijgt aangesloten op TV

9.45u-10.05u
KA: Guit de kijksnuit (camera) stelt voor een filmfragment: “animatiefilm:hoe tem je een draak”zonder geluid + korte reflectie: waarom geluid bij film + hoe gaan we geluid maken?

KA:opgenomen geluiden (Amber) adhv de dictafoon+ ZEN  moment
+ keuzeproces

KA: kiezen van groep 1: film met zelfgemaakte figuren
groep 2:film maken door te acteren  + keuzenproces

àDit is een vaste groep en wordt niet gewijzigd

àIn de VM worden de geluiden en het verhaal van Ridder Rikki bij beide groepen  opgestart















Na of tijdens het onthaal:
KA: Guit de kijksnuit (camera) stelt voor een filmfragment zonder geluid+ experimenteren met de geluidskoffer, zoeken van geluiden voor de scènes van de  film

KA:opgenomen geluiden(2)  van de kl. adhv de dictafoon+ ZEN  moment  + keuzeproces
9.30-10.10u
groep 1 GA: bespreken uittekenen script (scènes)
1) herhalen script (verhaal)
2)herhalen draaiboek (scènes)
3) bespreken hoe je welke scène gaat tekenen (wat)
4) afspreken wie welke scène  gaat tekenen (3+4 kan ook omgekeerd)

ZA: geluid zoeken adhv geluidskoffer en opnemen met dictafoon
ZA: laptop met de getrokken foto’s/ opgenomen beelden + reflecteren
ZA: cameraman van de dag en fotograaf van de dag
ZA: experimenteren
overheadprojector








Na of tijdens het onthaal:
KA: Guit de kijksnuit (camera) stelt voor een filmfragment zonder geluid+ experimenteren met de geluidskoffer, zoeken van geluiden voor de scènes van de film en opnemen

KA:opgenomen geluiden(2)  van de kl. adhv de dictafoon+ ZEN  moment  + keuzeproces
9.30-10.10u
Ga: bespreken van materiaal
groep 1GA: bespreken van decor + materiaal
1) herhalen van uitgetekende scènes en deze in de juiste volgorde leggen
2)
à elke tekening(scène) overlopen en nagaan welk decor je nodig hebt en hoe je dit gaat maken (materialen).
à elke tekening overlopen en kijken welk materiaal/
attribuut
je nodig hebt(wat) en hoe je het moet maken (voor de personages,…)
àwelk bestaand mat. kunnen we gebruiken
àAanvullen van draaiboek (decor + materiaal)à noteren + uittekenen

ZA: zoeken van geluid adhv ploffer en opnemen (voor filmfragment)
ZA: laptop met de getrokken foto’s/ opgenomen beelden +reflecteren
ZA: cameraman van de dag en fotograaf van de dag
ZA: experimenteren met de overheadprojector
ZA: babbelbox (gang)
10.10u-10.25u


Speeltijd
10u25




























11u55
VERJAARDAG VIEREN GYTHA

??-11.55u:
VM: groep 1 en  groep 2
GA: Brainstorm script: verhaal bedenken + een titel 
1)vertrekken vanuit geluiden rond het B.C.
2) ZEN moment: wat horen we+verwoorden
KO noteert dit op papier + uittekenen
3) gevoelens verwoorden
4) Brainstorm script (verhaal+titel) bedenken adhv. geluiden en het prentenboek Ridder Rikki.
 
KO noteert dit op papier + tekeningen + eventueel opnemen
                   
ZA: cameraman van de dag en fotograaf van de dag
ZA: experimenteren met de overheadprojector
ZA: experimenteren met de fototoestellen, camera’s, dictafoons en Ploffer de geluidskoffer 
10u25-11.55u:
groep 2 GA: bespreken uittekenen script (scènes)
zie voor de speeltijd
+ ZA’s.


10.25u-11.10u
Groep 2: bespreken van decor + materiaal
+ ZA’s
+ babbelbox


11.10-11.25u
KA: reflectie
-groep 1 en 2 tonen/ vertellen over hun decor en materiaal
(KA: babbelbox)      
-andere kls vertellen / laten zien:opgenomen geluiden
getrokken foto’s en opgenomen beelden, overhead, babbelbox,…
KA: meegeven dictafoon met kls

Tot 11.30
11.55-12.55u
Middagpauze

12u55





























14u
13.00u-14u
groep 1
= film maken met zelf  gemaakte figuren
vervolg
GA: Brainstorm script: verhaal bedenken + een titel 

zie VM
5)verhaal noteren op een draaiboekformulier en in scènes opsplitsen

+ ZA’s zie VM

13.00u-14u
Groep 1 en 2 vervolg:
uittekenen script (scènes.
5) elke kleuter tekent 1 of 2 tekeningen(scènes) uit
6) de tekeningen worden in de juiste volgorde gelegd
7) Ko noteert de nr. van de scène(cijfer+getalbeeld)
Ko noteert de uitleg van de scène erbij.
+ ZA’s voormiddag
ZA babbelbox (gang)

De tekening wordt door de kls overgetekende op transparant voor de overheadprojector+ZA’s



14u-14.15u

Speeltijd

14u15























15u35
14.15u-15.15u
groep 2:
vervolg
GA: Brainstorm script: verhaal bedenken + een titel 

zie VM
5)verhaal noteren op een draaiboekformulier en in scènes opsplitsen
+ ZA’s zie VM

15.15u-15.25u
KA: opstart babbelbox   (iemand uit groep 1 en 2)   
KA: meegeven dictafoon met kls

brief ouders



14.15u-1500u.
GA: groep 1 en 2 vervolg:
uittekenen script (scènes)

De tekening wordt door de kls overgetekende op transparant voor de overheadprojector+ZA’s



15.00-15.25u
KA:-algemene korte reflectie:
-groep 1 en 2  tonen hun verhaal aan de klas adhv de tekeningen op overhead.    
-andere kls vertellen / laten zien: van foto’s,beelden, geluidsopnames, experimenteren met overhead,…

KA: meegeven dictafoon met kls

KO probeert ook door de dag met de groepjes te reflecteren

KO probeert wel de opbouw te volgen van het schema, maar op basis van wat ze ziet bij de kls kan het aangepast worden(wijzigingen zie BLOG)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten