dinsdag 29 maart 2011

dag 4, week 3: verder experimenteren met overhead en kijken naar de filmpjes (laatste dag)

 Eerst hebben we het geluid van Kiara nog eens laten horen en verklapt en dan zijn we
 begonnen met het laatste geluid, het geluid van Brend.

Ook hij mocht zijn dictafoon opzetten. Hiervoor hadden we ook de boxen nodig omdat het geluid niet luid genoeg was. Dit was een makkelijk geluid voor de kls, dit was heel duidelijk.

Dit waren de antwoorden van de kls:














Dit was zijn geluid:






Hierna hebben we de detailfoto's van Elien besproken en ze hebben ernaar  gezocht
Ze hebben dit vrij snel gevonden (de voorwerpen stonden vlak bij elkaar).

Na de detailfoto's hebben we een filmpje bekeken dat van de week was opgenomen.
Achteraf hebben ze hierop kort gereflecteerd:
Wat zag je?, Was het goed gefilmd, Kijk er wordt van dichtbij/ veraf gefilmd,...

(weekschema)

Ook was er vandaag weer enkele cameramannen en fotografen: (Vooral Stef heeft heel veel foto's getrokken) Gytha, Milan,

Na het klassikaal moment konden de kls nog verder experimenteren met de overhead.
Vandaag was vooral het tekenen en schaduw maken in trek, vandaag liet ik meer ruimte om te experimenteren.

Ook mochten ze op de laptop werken met de webcam en Tuxpaint.

Nora was vooral geïnteresseerd  in de foto's: ze was naar de fotomuur aan het kijken en zei: 'die heb ik getrokken en die, ...'  Ook wilde ze de foto's/ filmpjes op de laptop zien.

Na de speeltijd werd het tijd voor het Ridderfeest.
Juf Agnes had een verhaaltje voorgelezen in de kamishibai.
Daarna was het tijd voor lekkere wafels, pannenkoeken en drank!

Na de middag liet ik het filmpje zien van: 'de figuren' en 'het acteren.'
Dit zijn hun reacties tijdens het kijken.
















filmpje figuren

















filmpje: acteren









Na het filmpje heb ik met de kls gereflecteerd over het filmpje en dan heb ik nog enkele overhead tekeningen laten zien.
Dan was het tijd voor de turnles.

Na de turnles kwam de papa van Febe nog een verhaaltje voorlezen.
En om de dag af te sluiten had ik nog lekkere eitjes bij, ook kreeg ik nog vele knuffels van de kls :).


REFLECTIE KLS

-Ik vond dat de kls vandaag weer zeer geïnteresseerd  waren in foto's trekken en filmen. Vooral Stef vroeg er regelmatig achter. Hij heeft heel de dag foto's getrokken.

REFLECTIE MEZELF
-laten zien van de filmpjes: ik vond het jammer dat het niet op de beamer was, maar omdat ik niet aan een beamer geraakte was het op de televisie in de zaal.
Wat ik achteraf bedacht was dat we ook de ouders hadden kunnen uitnodigen, maar hier is het te laat voor. Als alternatief kopieer ik de filmpjes voor juf Agnes op DVD en zei kopieert ze verder voor de ouders.
Ook volgt er nog een DVD met de foto's op en een leuk muziekje op de achtergrond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten