woensdag 23 februari 2011

woensdag 23/02: 8.30-11.00u: observeren in de kleuterklas, 11.30-12.30u audimateriaal zoeken in bib, na 14u verder werken aan lijn en weekschema

We gingen een kijkje nemen in de klas.
Ik had op voorhand nog enkele vragen genoteerd? 
-zijn er nog pedagogische studiedagen, uitstappen,...
-wanneer is er turnen en zwemmen?
-zijn er verjaardagen?
-waar mag ik de hoek plaatsen?
-afbeeldingen voor keuzeproces? Moet ik kettingen maken met kaartjes?
-voor cameraman van de dag en fotograaf van de dag een kenteken maken?
-vb. van een weekschema
-...
Hier volgen enkele foto's van waar ik mijn hoek ga inrichten:



 
materiaal (er volgen nog foto's van de ingerichte mediahoek)
ALGEMEEN de mediahoek wordt als volgt ingericht:
-op de tafel een laptop (of 2 laptops)met oplader (programma voor foto’s en video’s af te spelen, ook audicity, tuxpaint en moviemaker) en 2 muizen.
-de zetels eventueel weg of laten staan als er nog plaats  is: langs de kant komen gekleurde bakken met de volgende pictogrammen/ foto’s: fototoestel, camera’s, dictafonen met microfonen en koptelefonen
-cd-speler met koptelefoon op tafel
-op het witte bord en waar de boeken staan komt een afbeelding en de tekst van fotomuur:
hier komen dan op: foto’s, brainstorms, tekeningen,… en dergelijke te hangen
-in de hoek komt ook het logo van de mediahoek -ook zijn de 2 media-monsters hier aanwezig:
Mik het klikmonster en Muit het monster van het geluid
(vanaf de volgende stagen hebben we ook nog:
Rijk het kijkmonster)
-2 hoedjes met: 1 picto van een fototoestel en 1 picto van een camera
-4 hoedjes met het logo op van de mediahoek
-een pictogram voor de hoek
-4 tot 6 mini klikmonstertjes op stokjes
 
In de bak voor de juf:
-alle dozen, zakjes,… van de fototoestellen, camera’s, dictafonen. Voor de kabels!!
-laptop acer + lader
-eigen fototoestel
-batterijen grote en kleine
-2 opladers met stekker en oplaadbaar batterijen
-verlengsnoer 


Foto van het logo











Dit zijn foto's van het audiovisueel materiaal aanwezig in de klas:

Boxen, DVD-speler en video
2 computers met internet
TV

3 koptelefoons

   
cd-speler

 

 Na de middag heb ik verder gewerkt aan het werkschema rond film.
Ook heb ik de bronnen bekeken die ik gevonden heb in de bib rond film.
(voor verdere uitleg rond de bronnen zie blog)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten