zondag 27 februari 2011

donderdag 23/02 tot en met zondag 27/02: alle dagen gewerk aan de lijn, weekschema, voorbereidingen,...

Ik heb me donderdag  24/02 vooral  bezig gehouden met het verdiepen in bronnen rond geluid en film.
(zie blog).  Ook heb ik mijn weekschema rond 'een film maken met kls' verder aangevuld op papier adhv de bronnen. En verder nagedacht over het uitwerken van mijn eerste weekschema rond geluid.
Ik had wel een idee wat ik wilde maar ik kreeg het moeilijk op papier.



weekschema op papier rond film:
ma 21/3 tot dond. 24/3
ma. 14/3 tot vrij. 18/03









vrijdag 25/02
Ik heb mijn weekschema voor de laatste keer nog eens bekeken en de laatste aanpassingen gedaan.
Nu was het oog tijd dat ik aan mijn voorbereidingen begin. Want anders kom ik zeker en vast in tijdsnood. Ik ga er zoveel mogelijk proberen te maken, we zullen wel zien.

Ook uittesten en experimenteren van de toestellen. Dit is voor mij niet altijd evident want ik ken niet heel van media. Maar als ik de basis ken, kan ik verder.

zaterdag 26/02:
-maken van een logo voor de media hoek. (zie woensdag 23/02)
-maken van kleine logo's voor op de hoedjes
-een logo maken voor op het keuzenbord
-2 picto's maken voor op de hoedjes van de cameraman en de fotograaf
-een picto maken voor de foto muur
-picto's maken voor op de bakken van de toestellen:
dictafoon en microfoon, koptelefoon,camera en fototoestel

verder werken aan de voorbereidingen

zondag 27/02
-picto's van de bakken erop plakken
-maken van: Mik het klik monster, Muit het monster van het geluid en de kleine klikmonstertjes op de stokjes
-verder werken aan voorbereidingen
-maken van een brief  voor de ouders:

Beste Ouder(s),

mijn naam is Leen Laureys. Ik ben een derdejaarsstudente Kleuteronderwijs aan het departement Lerarenopleiding van de Katholieke Hogeschool Leuven.


Vanaf maandag 28 februari tot en met vrijdag 4 maart loop ik stage bij uw kleuter in de klas. Het is geen stage waar ik de klas volledig overneem. De stage gaat over audiovisueel werken met kleuters.  Dit wil zeggen dat ik heel de dag met groepjes kleuters  zal spelen en werken met fototoestellen, camera’s, dictafoons (dit is een toestel dat geluid opneemt) en nog allerlei andere apparatuur..

Wat gaan we allemaal doen:
- Elke dag worden twee kleuters omgetoverd tot  fotograaf van de
dag en de cameraman/vrouw van de dag.
- De kleuters kunnen altijd hun zegje doen in de ‘babbelbox’
(dit is een ruimte met een camera waar ze over hun dag kunnen praten)
- Ze maken kennis met de ‘twee media monsters’: Mik het klikmonster
 en Muit, het monster van het geluid. Muit stelt dinsdag ‘het geluid’ voor.
- Ze gaan op geluidentocht in de klas, de zaal en op de speelplaats. Wat horen we allemaal?
- Elke dag krijgt één kleuter een dictafoon mee naar huis en mogen ze 1 of 2 geluidjes opnemen, die ze dan de volgende dag meebrengen naar de klas. De ander kleuters mogen dan het geluid raden.
- Ze maken kennis met Ploffer de geluidskoffer

En nog zo veel meer!!

De eerst week gaan we werken rond geluid. De week na de vakantie gaan we samen films maken. Eén groepje kleuters gaat acteren en een ander groepje kleuters gaat een film maken met figuurtjes. Maar als het zover is krijgen jullie nog een briefje.

Met vriendelijke groeten en het gaat een ‘media’ leuke tijd worden,

juf Leen




-maken van een stappenplan voor de ouders en de kleuters:
1
2 
3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten